• Publiczna Szkoła Podstawowa im. Kard. Stefana Wyszyńskiego w Nabrożu - Kolonii / Budynek szkoły /
  • Publiczna Szkoła Podstawowa im. Kard. Stefana Wyszyńskiego w Nabrożu - Kolonii /Zakończenie Roku Szkolnego/
  • Publiczna Szkoła Podstawowa im. Kard. Stefana Wyszyńskiego w Nabrożu - Kolonii /British Culture Day/
  • Publiczna Szkoła Podstawowa im. Kard. Stefana Wyszyńskiego w Nabrożu - Kolonii /Dzień Babci i Dziadka /
  • Publiczna Szkoła Podstawowa im. Kard. Stefana Wyszyńskiego w Nabrożu - Kolonii /Jasełka/
  • Publiczna Szkoła Podstawowa im. Kard. Stefana Wyszyńskiego w Nabrożu - Kolonii
  • Publiczna Szkoła Podstawowa im. Kard. Stefana Wyszyńskiego w Nabrożu - Kolonii /Bezpieczne wakacje/
  • Publiczna Szkoła Podstawowa im. Kard. Stefana Wyszyńskiego w Nabrożu - Kolonii
  • Publiczna Szkoła Podstawowa im. Kard. Stefana Wyszyńskiego w Nabrożu - Kolonii / Plac zabaw/

,,Od Hobbitionu do Samotnej Góry”

Uczniowie klasy VI  w trakcie omawiania lektury pt. ,,Hobbit” J. R. R. Tolkiena wykonali  projekty mapy przedstawiające wędrówkę bohaterów powieści po Śródziemiu. Uczniowie pracowali w dwóch grupach pod przewodnictwem liderów. Efektem ich pracy są  lapbooki obrazujące wędrówkę bohaterów z Hobbitonu  do Samotnej Góry.

    Każdy z uczniów zaopatrzył swoją grupę w potrzebne materiały, tj.: kolorowe kartki papieru, kartony, klej, nożyczki, flamastry, kredki, itp. Uczniowie pracowali z zaangażowaniem, sprawnie wykonywali zadania powierzone im przez liderów grup. W swoich projektach zawarli wiele szczegółów, które świadczą o ich znajomości treści lektury. Na zakończenie zajęć podsumowali i ocenili swoją pracę.

 

Nazywam się Bilbo Baggins…

Kolejnym zadaniem uczniów podczas omawiania lektury pt. ,,Hobbit” było wcielenie się w wylosowaną wcześniej przez siebie postać – jednego z bohaterów powieści ,,Hobbit”, jak np.: Torina Dębowej Tarczy, hobbita Bilbo Bagginsa, Barda, Beorna, elfa Elronda, króla elfów z Mrocznej Puszczy, smoka Smauga i krasnoluda Bombura. Zdaniem uczniów było przygotowanie charakterystycznych dla postaci strojów i rekwizytów. Uczniowie również przygotowali dłuższe wypowiedzi na temat prezentowanej przez siebie postaci. Na koniec zajęć dokonali samooceny swojej pracy oraz pracy i zaangażowania swoich kolegów.

W świecie bogów i herosów

Podczas lekcji historii uczniowie klasy V wcielili się w bogów i herosów starożytnej Grecji. Każdy z uczniów przygotował wspaniały kostium oraz krótką wypowiedź na temat wybranego mitu.

mit1

Czytaj więcej: W świecie bogów i herosów

„Ania z Zielnego Wzgórza”

Podczas omawiania lektury uczniowie stanęli przed zadaniem wcielenia się w dowolną postać z lektury Lucy M. Montgomery, w swojej wypowiedzi należało przedstawić  Anię Shirley z własnej perspektywy. Podsumowaniem pracy grupy była wypowiedź Ani, która opowiadała o sobie. Uzupełnieniem ćwiczenia stały się cytaty z lektury prezentowane przez wszystkie grupy. Tak dowiedzieliśmy się czym jest charakterystyka pośrednia i bezpośrednia.

aniazzielonego1

Czytaj więcej: „Ania z Zielnego Wzgórza”