Kompetencje kluczowe
,,Od Hobbitionu do Samotnej Góry”
Uczniowie klasy VI w trakcie omawiania lektury pt. ,,Hobbit” J. R. R. Tolkiena wykonali projekty mapy przedstawiające wędrówkę bohaterów powieści po Śródziemiu. Uczniowie pracowali w dwóch grupach pod przewodnictwem liderów. Efektem ich pracy są lapbooki obrazujące wędrówkę bohaterów z Hobbitonu do Samotnej Góry.
Każdy z uczniów zaopatrzył swoją grupę w potrzebne materiały, tj.: kolorowe kartki papieru, kartony, klej, nożyczki, flamastry, kredki, itp. Uczniowie pracowali z zaangażowaniem, sprawnie wykonywali zadania powierzone im przez liderów grup. W swoich projektach zawarli wiele szczegółów, które świadczą o ich znajomości treści lektury. Na zakończenie zajęć podsumowali i ocenili swoją pracę.
Nazywam się Bilbo Baggins…
Kolejnym zadaniem uczniów podczas omawiania lektury pt. ,,Hobbit” było wcielenie się w wylosowaną wcześniej przez siebie postać – jednego z bohaterów powieści ,,Hobbit”, jak np.: Torina Dębowej Tarczy, hobbita Bilbo Bagginsa, Barda, Beorna, elfa Elronda, króla elfów z Mrocznej Puszczy, smoka Smauga i krasnoluda Bombura. Zdaniem uczniów było przygotowanie charakterystycznych dla postaci strojów i rekwizytów. Uczniowie również przygotowali dłuższe wypowiedzi na temat prezentowanej przez siebie postaci. Na koniec zajęć dokonali samooceny swojej pracy oraz pracy i zaangażowania swoich kolegów.
W świecie bogów i herosów
Podczas lekcji historii uczniowie klasy V wcielili się w bogów i herosów starożytnej Grecji. Każdy z uczniów przygotował wspaniały kostium oraz krótką wypowiedź na temat wybranego mitu.
Więcej artykułów…
Strona 1 z 4