Jeśli jesteś właścicielem tej strony, możesz wyłączyć reklamę poniżej zmieniając pakiet na PRO lub VIP w panelu naszego hostingu już od 4zł! Do you want to support owner of this site? Click here and donate to his account some amount, he will be able to use it to pay for any of our services, including removing this ad.

„Ania z Zielnego Wzgórza”

Podczas omawiania lektury uczniowie stanęli przed zadaniem wcielenia się w dowolną postać z lektury Lucy M. Montgomery, w swojej wypowiedzi należało przedstawić  Anię Shirley z własnej perspektywy. Podsumowaniem pracy grupy była wypowiedź Ani, która opowiadała o sobie. Uzupełnieniem ćwiczenia stały się cytaty z lektury prezentowane przez wszystkie grupy. Tak dowiedzieliśmy się czym jest charakterystyka pośrednia i bezpośrednia.

aniazzielonego1

Czytaj więcej: „Ania z Zielnego Wzgórza”

Historia książki

- taki temat towarzyszył nam podczas zajęć języka polskiego w klasie VI, które miały charakter warsztatowy (3godziny lekcyjne). Uczniowie pracowali etapowo: zapoznanie z zagadnieniem na podstawie filmu, prezentacji oraz tekstu z podręcznika, omówienie treści, wykonanie ćwiczeń utrwalających, podział na grupy. Zadaniem grup było przygotowanie: glinianej tabliczki z pismem klinowym, papirusu, książki pergaminowej, książki papierowej,  drukowanej oraz książki w formie  e - booka. Uczniowie przygotowali również ruchomą ziemniaczaną czcionkę. Podczas prezentacji każda z grup opowiadała  
o cechach charakterystycznych pracy nad taką formą zapisu tekstu.

histKs1

 

 

Czytaj więcej: Historia książki

Kreatywność górą

Tekst główny, tekst poboczny – didaskalia, scenariusz, akt, scena. Pojęcia tego typu zostały utrwalone podczas  redagowania scenariusza do bajki o „Czerwonym Kapturku oraz „Przygoda w lesie”. Uczniowie w grupach zredagowali scenariusze (próba redagowania tekstu dramatycznego – tekst główny – dialogi i monologi oraz tekst poboczny), który potem odtworzyli w postaci przedstawienia na forum klasy. Zadbali o drobne rekwizyty, przygotowali klasę do występu, opanowali na pamięć zredagowany wcześniej tekst. Podczas podsumowania nastąpiła samoocena, przedstawienie mocnych i słabych stron pracy, wyznaczenie zadań na przyszłość.

kreat1

 

Czytaj więcej: Kreatywność górą

Lektura zamknięta w pudełku

– to doskonała forma pracy podczas lekcji wprowadzającej omawianie lektury.

Uczniowie w pudełkach przynieśli rekwizyty, które kojarzyły im się z treścią utworu. Podczas prezentacji opowiadali, w jaki sposób dana rzecz nawiązuje do wydarzeń z powieści: klasa V – „Tajemniczy ogród”, klasa VI „Szatan z siódmej pracy”, klasa VII i VIII – „Syzyfowe prace”.

lekt

Czytaj więcej: Lektura zamknięta w pudełku