Przystanek historia
Uczniowie klasy VI podczas lekcji historii "Droga do zwycięstwa" pracowali metodą stacji zadaniowych. W różnych miejscach klasy umieszczone zostały ponumerowane stacje, było ich osiem. Klasa została podzielona na trzy drużyny. Zadaniem uczniów było odwiedzenie każdej stacji i rozwiązanie zostawionego tam zadania (praca z tekstem, np. Jaka bitwa nazwana została przez historyków najcięższą w czasie II wojny światowej?; praca z mapa, np. Wskaż państwa osi; zadania kreatywne: zaprojektuj ikony wskazujące na przemysł, jaki rozwinął się w Stanach Zjednoczonych i ZSRR w latach 40). Za poprawne rozwiązanie uczniowie mogli przyznać sobie punkt. Sprawdzenia poprawności wykonanego zadania dokonywał łącznik, który musiał odwiedzić punkt kontrolny, w którym znajdowały się odpowiedzi. Po dokonanym sprawdzeniu grupa mogła przejść do kolejnej stacji. Uczniowie samodzielnie przyznawali sobie punkty za poprawność wykonanego zadania. Nad wszystkim kontrolę sprawował nauczyciel jako doradca. Po zliczeniu zebranych punktów uczniowie otrzymali oceny. W opinii uczniów wycieczka po stacjach była doskonałą nauką poprzez zabawę.